Cliënttevredenheid
We willen cliënten uitstekende en persoonlijke zorg bieden. De kwaliteit van de aangeboden zorg is daarbij van essentieel belang. Daarvoor meten we continu hoe tevreden cliënten zijn met onze zorgverlening.
Onze cliënten geven ons de volgende scores:
CQi
8,6
ZorgKaart
9,4
Wat is CQi?
CQi is een afkorting en staat voor Consumer Quality Index. De CQi is een meetinstrument dat ondersteund wordt door het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) en alle partijen in de zorg.
Met de CQi kunnen we de ervaringen van cliënten in kaart brengen. De cliënt vult na afronding van de behandeling een vragenlijst in over hoe de cliënt de zorg ervaren heeft.
De vragenlijst is gestandaardiseerd zodat alle zorginstellingen dezelfde vragenlijst gebruiken en vergelijking tussen zorginstellingen makkelijker wordt.
De resultaten bieden informatie over verschillende aspecten van de zorg. Denk aan de kwaliteit van de geleverde zorg, hoe omgegaan is met de cliënt, de wachttijden, het resultaat van de behandeling en de informatievoorziening. Een breed scala dus.
Uit de resultaten volgt dan een score op een schaal van 1 tot 10. Een hoge CQI-score wijst op tevreden cliënten en een goede kwaliteit van zorg.
ZorgKaart Nederland
ZorgKaart Nederland is een initiatief van de Patiëntenfederatie Nederland. Zorgkaart Nederland probeert het makkelijker te maken voor cliënten om een zorgverlener te kiezen die het beste past bij hun wensen.
Op ZorgKaart Nederland kunnen cliënten, onafhankelijk, een waardering van zorgverleners plaatsen. Voor zorgverleners, zoals Sol Psychotherapie, biedt Zorgkaart Nederland daarmee inzicht in wat volgens cliënten goed gaat en beter kan.
Op deze manier kunnen we als zorgorganisatie de kwaliteit van onze zorg waarborgen. De waarderingen van cliënten op ZorgKaart Nederland laten zien hoe cliënten onze zorg hebben ervaren.
Lees de ervaringen van onze cliënten op ZorgKaart Nederland.