Wachttijden
Huidige wachttijd: 2-3 weken *
Laatst bijgewerkt: 8 oktober 2024
* Wachttijden kunnen ook afhankelijk zijn van de vergoedingsruimte (plafond) bij individuele zorgverzekeraars.
Hierdoor geldt voor verzekerden van verzekerden van CZ een wachttijd van 3 maanden.
Voor verzekerden van Zilveren Kruis (en de bijbehorende labels) hebben we momenteel helaas een (tijdelijke) aanmeldstop.
Meer informatie over de wachttijd
Wachten op een behandeling vinden we niet fijn. Daarom hebben we het onze missie gemaakt om de wachttijden in de GGZ te verkorten.
Vaak lukt het ons om korte tot geen wachttijden te hebben. Helaas kan het voorkomen dat door een algemene tekort aan goede psychologen en psychiaters in Nederland en door eventuele plafonds bij zorgverzekeraars er toch een (korte) wachttijd is.
We werken de wachttijd informatie meteen bij zodra er een verandering plaatsvindt, zodat je op elk moment een goede indicatie hebt van de wachttijd.
Wachttijd tussen intake en behandeling
De wachttijd die wij tonen, is de wachttijd tot de intake. Tussen de intake en de start van de behandeling hebben we geen wachttijd.
We vinden het namelijk belangrijk dat je na je intake meteen aan de slag kunt met het behandelplan dat we samen met jou opstellen.
Daarom plannen we de intake zodanig in dat je na je intake snel kunt starten met de behandeling. Vandaar dat we in de regel geen wachttijd hebben tussen de intake en start van de behandeling.
Wachtlijstbemiddeling
Wanneer je de wachttijd te lang vindt, kun je altijd contact opnemen met ons, of je zorgverzekeraar vragen om wachtlijstbemiddeling.
Je zorgverzekeraar kan je ondersteunen, zodat je binnen 4 weken vanaf je eerste contact met een zorgaanbieder een intake gesprek krijgt, en dat binnen 10 weken vanaf de intake, de behandeling is gestart.
Dit zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden die door zorgaanbieders en zorgverzekeraar gezamenlijk zijn overeengekomen (de zogenaamde ‘treeknormen’).