Klachten en geschillen
Het is onze missie om cliënten altijd goed te helpen. We doen dan ook ons uiterste best om de zorg die wij verlenen zo goed mogelijk aan te laten sluiten op de wensen en verwachtingen van onze cliënten. Echter, het kan onbedoeld gebeuren dat de verleende zorg niet helemaal aansluit bij die wensen of verwachtingen.
Eerste contact voor melden feedback of klacht
Mocht je ontevreden zijn, of juist een compliment willen geven, neem dan in eerste instantie contact op met je behandelaar of regiebehandelaar.
Soms kan een gesprek over de onvrede verheldering geven. Je kan bovendien de manager zorg hierbij betrekken of een eigen naaste die je kan helpen je onvrede te verwoorden.
Wij leren graag van de feedback van onze cliënten zodat we de zorg verder kunnen verbeteren.
Klachtenfunctionaris
Mocht je er met de behandelaar en/of regiebehandelaar samen echt niet uitkomen, dan kan je met een onafhankelijke klachtenfunctionaris contact opnemen.
Sol Psychotherapie is aangesloten bij de Geschillencommissie Zorg Algemeen en maakt gebruik van het onafhankelijke Klachtenloket Zorg.
Bij het Klachtenloket Zorg kan je gratis terecht voor informatie en advies over je vragen en/of klachten. Zij kunnen bemiddelen tussen jou en je behandelaar. Zij kunnen daarnaast ook een klachtenfunctionaris inschakelen.
De klachtenfunctionaris is onafhankelijk en kiest geen partij. De klachtenfunctionaris probeert te bemiddelen tussen jou en de behandelaar. Het doel van de bemiddeling is om er samen uit te komen c.q. tot een oplossing te komen.
Uit onze Klachtenregeling (artikel 9.7):
De klachtenfunctionaris onderzoekt de klacht en de mogelijkheden om tot een oplossing van de klacht te komen en organiseert bemiddelingsgesprekken indien wenselijk. De klachtenfunctionaris streeft ernaar zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen zes weken na ontvangst van de klacht haar werkzaamheden te voltooien, waarbij de klachtenfunctionaris deze termijn in overleg met klager, zo nodig met vier weken kan verlengen. De klachtenfunctionaris en klager kunnen in goed overleg een langere termijn dan tien weken overeenkomen.
Kijk op Klachtenloket Zorg hoe je contact kan opnemen.
Laatste escalatiepunt
Mocht ondanks alle inzet de klacht niet verholpen zijn, of kan in jouw situatie niet van je worden verwacht dat je de klacht met je behandelaar en/of de klachtenfunctionaris bespreekt?
Dan kan je je klacht voorleggen aan De Geschillencommissiezorg.
Volledige Klachtenregeling Sol Psychotherapie
Voor een volledig overzicht en alle voorwaarden van de Klachtenregeling zie dit document (pdf)
- 085 303 2861
- info@sol-psychotherapie.nl